.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رقص خوب است یا بد؟!
چند روزی است که همزمان با اعدام صدام، و تحریم ایران و سرما و برف و یخبندان و قطع گاز در بسیاری ازنقاط سرد سیر کشور، و قربانی شدن وزیر دادگستری در تصادف جاده ای، قضیه حضور مشایی رئیس مازندرانی ...
رقص خوب است یا بد؟!

جرم مشایی، تماشای رقص است! یا دستزدن و تشویق کردن؟!

چند روزی است که همزمان با اعدام صدام، و تحریم ایران و سرما و برف و یخبندان و گرانی سرسام آور مسکن، و قطع گاز در بسیاری ازنقاط سرد سیر کشور، و قربانی شدن وزیر دادگستری در تصادف جاده ای، قضیه حضور مشایی رئیس مازندرانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در مجلس رقصی در ترکیه، تبدیل به بحث مهم روز، و بهانه ای برای تذکر دادن مجلسیان به رئیس جمهور گشته است، و حال حکایت شکایت مشایی ازدو نماینده اصولگرای مجلس، می رود که آغاز کننده داستان دنباله دار دیگری، در میان داستان های موجود باشد.
اگر مشایی در مجلس رقص برای تماشا و دست زدن حضور نداشت، و اصلا در نمایشگاه ترکیه شرکت نکرده بود، آیا عملکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوب و مورد تائید بود و نقص و عیبی نداشت؟!
و اما تکلیف سیاستمداران و مدیران ایرانی در خارج ازکشور و در برخوردهای اجتماعی و رعایت آداب و رسوم دیگر کشورها چیست؟! کشورهایی هستند که مردم آن، دست ندادن را توهین قلمداد می کنند، و ممکن است که عدم دست دادن یک مسئول ایرانی در خارج ازکشور با یک مسئول زن خارجی، ضرر و زیان هنگفتی برای مصالح و منافع کشور داشته باشد.
آیا سیاستمداران و مدیرانی ایرانی که به خارج از کشورمی روند، در عبور ازخیابانها و درهنگام حضوردرمجالسی که زنان و دختران غیر ایرانی، حجاب خود را رعایت نمی کنند، چشمان خود را می بندند و به سر و صورت و موی آدمهای نامحرم نگاه نمی کنند؟!
رقص عربی و ترکی و کردی در بسیاری ازکشورهای مسلمان عربی و غیر عربی رواج دارد، و بعضی ازرقصها، اصلا جزئی ازآداب و رسوم ملت ها می باشد.
مدتها قبل شایعه حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاحییه بازیهای آسیایی دوحه که توام با رقص بود تبدیل به سوژه ای برای مخالفان رئیس جمهور شد و امروز حضور معاون او در مجلس رقصی دیگر باعث پدید آمدن سوژه دیگری شده است؛ و اما حال شاید وقت آن باشد تا بدون سیاست بازی و جناح نگری، مسئولین سیاسی و فرهنگی و مذهبی راه حلی برای این موضوعات بحث انگیز پیدا کنند.
رقص هنر اول است، و بدون هنر اول، دیگر هنرها نمی توانند که رشد و نمودی داشته باشند، اما اینکه آیا هر رقصی هنر هست یا نیست؟! و چه رقصی هنر است و چه رقصی هنر نیست، خود بحث و موضوع دیگری می باشد، حرکت های فرم و موزن رقص است، و بسیاری ازآئین های مذهبی، بنوعی برای نیایش و عبادت، ازاین حرکت های فرم استفاده می کنند؛ و اگر بخواهیم دقیقتر به قضیه نگاه کنیم، حرکات ورزشی که صبح هنگام با موسیقی ازشبکه های سیما پخش می شود نیز یک نوع رقص است!
نمایندگان مجلس با مشایی برخورد کنند و به رئیس جمهور تذکر بدهند، اما نه بخاطرحضور مشایی در مجلس رقص، که بخاطرضعف مدیریت و بکار گماردن افراد بی سابقه در پست های کلیدی و حساس، امروزمسئله مهم کشور بدحجابی زنان و حضور معاون رئیس جمهور در مجلس رقص نیست، که فقر و فساد و فحشاء و اعتیاد و بی عدالتی و فاصله طبقاتی ازمهمترین مسائل فاجعه آمیز حل نشده می باشد.
در هنگامه ای که باید با همبستگی و اتحاد، و بدون عناد و کینه و غرض، به چیزها و مسائل بزرگ و کلان بپردازیم، خود را درگیر مسائل کوچک و جزئی کرده و ازاصل قضیه دور می شویم، و براستی با این کوجک اندیشی ها، چگونه می خواهیم که جشن هسته ای را درایران برپا کرده و با تحریم مقابله کنیم؟!
محمد رضا شوق الشعراء


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 دي 1385
البته اعتراض های آقایان افروغ،خوش چهره وابوطالب معاون رییس جمهور نیست این بهانه ای است برای ضربه زدن به دکتراحمدی نژادکه این هم مهم نسیت چون دوستان فوق اگرمعاون رییس جمهور یاوزیرمی شدندالان دهانشان بسته بودواحمدی نژادبهترین رییس جمهورنه تنها ایران بلکه جهان بود
حتی راست سنتی فقط بخاطراینکه درکابینه جائی نداشتند علیه رییس جمهورشعارمی دهندودست به تخریب ایشان می زنند.
امیدواریم خداوند ایشان راموفق بداردتابیش ازپیش برای مردم کارکند
انشاءا...
نا شناس 13 دي 1385
ایا رقصیدن حرام است یا خلاف اگر حرام است برای مرد یا زن ایا دیدن رقص مردان خوب ودیدن رقص زنان بد می باشد چرا در طنز باغ مظفر که از شبکه 3 سیما پخش میشود مگر مردان در عروسی کامی جان نرقصدند پس همه مردم ایران چرا نگاه میکردند لطفا چشمان مردم ایران را همانطور که بسته است بیشتر بسته نگهدارید
كياني 13 دي 1385
آقاي محمد رضا شوق الشعراء براستي كه حرف دل ميليونها ايراني را به تحرير آوردي
بله آيا بهتر نيست بجاي پرداختن به مسائل اينچنيني به فكر چاره معضل هاي ديگر جامعه باشيم. بجاي باز كردن گره اي از گره هاي مردم از حرف و حديث بي تنخواه بپردازيم . و ...............كياني - تهران
نا شناس 13 دي 1385
اينجانب بعنوان يكي ازافرادي كه دراين جامعه واين كشور زندگي مي كنم معتقدم كه جناب آقاي مشائي رياست محترم سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي وگردشگري ايران بعنوان يكي از مدعوين در مجلس رسمي كشور تركيه محسوب مي شودوبنابراين بعنوان نماينده يك سازمان ويك كشور بدين علت كه ايشان صرف انجام امور مربوط به وظيفه كاري خويش دراين مجلس حضور داشته مي بايست دراين مجلس شركت مي نمود وجهت جذب توريست وسرمايه گزارالزامي است كه ايشان به فرهنگ وآداب ورسوم كشورهاي ديگر احترام بگذارندكه اگر اينگونه نباشد كه بهتر است ديگر حرفي از صنعت توريسم دراين كشور مطرح نگردد پس نمي توانيم هيچ خرده اي از عمل ايشان بگرييم .وباتوجه به اينكه اين مجلس باتوجه به عكس هاي موجود كاملا رسمي مي باشد وسران كشورها حضوردارند وتصوير پرچمهاي كشورهاي ديگر هم موجود مي باشد پس مي بايست از آقاي مشايي تشكر كرد كه بهترين عكس العمل را يعني احترام به همه كشورهاي ديگر وكشور خود را دراين مجمع كاملا نگه داشته و ماموريت كاري واداري خودرا به نحو احسن انجام داده وبه وظيفه كاري خود كاملا آشنا مي باشد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.